Een zelfstandig bezoek met je klas

Kind met inktvlekken

Het nieuwe streetartverhaal 'Kind met inktvlekken' heeft heel wat te bieden voor klassen van het basisonderwijs en het secundair onderwijs. Met een hele lijst aan lessuggesties én uitgebreid lespakket kan je zelf aan de slag. Combineer het lesmateriaal met één van de creatieve workshops en uiteraard de wandeling langs het streetartparcours. Hiervoor kun je een gids inschakelen of zelf op stap gaan met de audiogids.

'Kind met inktvlekken' met je klas

Zoektocht Hotel Taxandria (10-12 jarigen)

Specifiek voor leerlingen van het vijfde en het zesde leerjaar: in elke kamer van het Taxandriamuseum maken ze kennis met de verschillende bewoners van “Hotel Taxandria”. Ze voeren de gevarieerde opdrachten uit en vernemen zo leuke anekdotes over de cultuur en geschiedenis van de Kempen. Met de bijhorende brochure die ze mogen houden, kunnen ze de zoektocht individueel of in groepjes tot een goed einde brengen.

Wie weet is er nog wel even tijd om te kruisboogschieten in de tuin of in de kelder?  Kortom, een leuk pakket voor een namiddagje zonder zorgen; ook voor andere leerjaren die een vrije toer door het museum doen.

• Openingsuren: dinsdag tot vrijdag van 14 uur tot 17 uur
  • Tarief: 10 euro per klas
  • Reserveer je bezoek via een mail aan museumworkshop@turnhout.be